Arbetsbeskrivning:

Till en av våra spännande kunder söker vi nu dig som har minst ett års erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra.
Uppdragsperiod: Omgående – 2019-09-30
Omfattning: 100%
Arbetsort: Centralt i Stockholm

Kompetensprofil:

Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och strukturerad.
Vi ser att du är stresstålig och har förmågan att kunna hålla flera bollar i luften samtidigt.

Du kommer främst att arbeta med att ankomstregistrera och kontera fakturor samt matcha fakturor, detta utöver nedan arbetsuppgifter:
• Säkerställa att den ekonomiska redovisningen är korrekt. 
• Följa upp kostnader och intäkter 
• Momsavstämning 
• Kontroll av utbetalningar
• Intrastatredovisning inkl. bokning av Införselmoms 
• Revisionsarvoden 
• Balanskontoavstämningar 
• Hantera manuella fakturor 
• Upprättande av nya rutiner och rutinbeskrivningar samt underhåll av dessa
• Utbilda kollegor i gruppen samt övriga företaget i fakturahantering, kontering och redovisning. 
• Underhåll av leverantörsregistret 
• Upprättande av bokföringsunderlag 
• Periodiseringar av kostnader 
• Övrigt bokslutsarbete såsom mervärdesskatt mm. 

Talents of Sweden

Vi är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade ekonomer och företag. Att söka detta uppdrag genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag och rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp utöver detta specifika konsultuppdrag.

Vid frågor om oss eller tjänsten, kontakta Rebecca Jonas på 070-751 81 89 eller rebecca.jonas@talentsofsweden.se. Vi intervjuar löpande då uppdraget ska tillsättas omgående så välkommen med din ansökan!

Sökord: Interimskonsult, Interim, konsult, ekonomikonsult, ekonomi, jobb, Talents of Sweden, System, redovisning, kundreskontra, leverantörsreskontra